pragmatic cleaning with children.jpg

DÍKY DĚTEM VOLÍME PRAGMATIČTĚJŠÍ PŘÍSTUP K ÚKLIDU


ROZHOVOR S MARKEM BOURICHTEREM, zakladatelem online magazínu pro otce v Německu „DADDYLICIOUS“

ROZHOVOR S MARKEM BOURICHTEREM, zakladatelem online magazínu pro otce v Německu „DADDYLICIOUS“

Rodiče vědí: Narození prvního dítěte je jednou z nejvýznamnější událostí v životě. Z jednoho dne na druhý je vše jiné a svět je vzhůru nohama. Mladí rodiče také čelí zcela novým výzvám, i pokud jde o úklid jejich domovů. Vileda hovořila s Markem Bourichterem, zakladatelem online časopisu DADDYlicious, největšího online časopisu pro otce v Německu a otcem šestiletého syna, o tom, býti rodičem a vykonavatelem domácích prací.

Daddylicious_305x305.jpg

Vileda: Jak jste se rozhodl budovat svou profesi „být tátou“?

​​​​​​​Mark Bourichter:
Založil jsem DADDYlicious společně se svým přítelem Kai Böselem, protože jsme se vlastně stali otci téměř ve stejnou dobu. Můj syn Henri a dcera Kia Mika jsou od sebe jen dva týdny. Už když naše ženy  byly těhotné, všimli jsme si, že jsou tisíce stránek s užitečnými radami pro mladé matky, ale nic pro otce.
Ale my muži máme také spoustu otázek, když se staneme otci. Vstupujeme na neznámé území. Protože náš život a naše priority se s narozením našeho prvního dítěte úplně mění. A to platí i pro práci v domácnosti.

Vileda: Jedna věc, která se u všech mladých rodičů mění, je vnímání důležitosti domova. Jaké to bylo s Vámi?

​​​​​​​Mark Bourichter:
Souhlasím. To je také moje zkušenost. Před narozením mého syna byl náš domov „praktičtějším“ místem k životu. To se rychle změnilo s dítětem v domě. Začali jsme myslet na náš domov jako na místo pro kvalitní bydlení - místo, kde se mohu uvolnit trávením času se svou rodinou. Já si teď domova a doma stráveného času cením výrazně více. A domov se tak stal mnohem důležitějším místem.

child plays with toys on the ground.jpg

Vileda: Co je pro Vás obzvláště důležité, abyste se doma cítil dobře?

​​​​​​​Mark Bourichter:
​​​​​​​
Určitá úroveň čistoty je pro mne velmi důležitá. Musím přiznat, že jsem v tomto ohledu docela měšťácký. Alespoň předtím, než vyprázdníme obsah krabice na hračky na podlahu. Jako rodič se nevyhnutelně stáváte pragmatickým, pokud jde o čistotu. U dětí máte nejenom méně času na úklid, ale i děti mohou velmi rychle udělat nepořádek. Batolata často zanechávají hrozný nepořádek. Podlahu byste mohli vyírat po každém jídle. Proto je pro mě obzvláště důležité, aby úklid probíhal rychle a efektivně. V době, kdy jsem doma, chci si hrát se svým synem a ne celou dobu uklízet - bez potřeby snížení nároku na požadovanou úroveň úklidu.
 

Vileda: Jaký je váš zásadní tip na úklid pro mladé rodiče?

Mark Bourichter:
My přísaháme na hadříky z mikrovláken, díky kterým jednoduše odstraňujeme otisky rukou ze skel atd. A pro rodiče malých dětí ještě jedna rada: Kupte si dobrý kbelík na plenky proti zápachu.

Vileda: A na prádlo? Dokážete zvládat hory prádla s batolaty bez sušičky na prádlo?

Mark Bourichter:
Bubnová sušička je velmi praktická, připouštím. Ale v létě, když svítí slunce, stále raději pověsím prádlo na zahradě. To šetří místo a oblečení je suché velmi rychle.

Vileda: Máte Vy a Vaše žena rozdělené role v péči o domácnost?

​​​​​​​Mark Bourichter:
Naším mottem je: „Ten, kdo vidí nečistotu jako první, vyčistí ji“. Řekl bych, že máme stejné rozdělení pracovní zátěže. Z toho, co vím, je to také případ blízkých přátel. V tomto ohledu se u dětí nic nezměnilo. Obvykle se ale starám o odpadky a prázdné lahve. Pro mně je také velmi důležité mít čisté auto. S dětmi je to však obtížné udržovat v čistotě: Dejte šestiletému klukovi půl hodinu v autě a tisíce mikroorganismů tam pak mohou žít roky. To je důvod, proč i tam mám vždy po ruce hadřík z mikrovláken.

Involving kids in doing housework.jpg

Vileda: A Váš syn? Zapojujete jej do prací v domácnosti?

​​​​​​​Mark Bourichter:
Bohužel si stále myslí, že žije v 5hvězdičkovém hotelu s all-inclusive servisem. Snažíme se jej zatím naučit, aby si dokázal některé věci přinést či uklidit sám. Vzhledem k tomu, že už nemůže dále jezdit na našem robotickém vysavači, ztratil o něj také zájem. Je mu ale jen šest let, takže máme čas na tom pracovat.
Banner_it-feels-great_Bliss_1600x200.jpg
a brand of FREUDENBERG